10.5 C
Mostar

ANDREJ NIKOLAIDIS: Šaranović za Oskara: Spašavanje redova jarana

Šaranović izdominirao, što rekao vladika – pardon, štob’ rekla omladina.Da ona holivudska filmska akademija išta zna, isti bi čas „Oskar“ dala Šaranoviću i našem MUP-u. Jeste li gledali onaj njegov film o hvatanju Balijagića?

Piše: Andrej NIKOLAIDIS CdM

A kako bih vam opisao: malo je Bigelow, „Zero Dark Thirty“ – jest, ono kad hvataju Bin Ladena. Onda, malo Spielberg, „Spašavanje redova Rajana“. Ima malo i „The Hunted“ od Friedkina. Ali, realno, kao da gledaš Kubricka –„Full Metal Jacket“.

Evo vi: https://www.cdm.me/hronika/pogledajte-snimak-akcije-sa-terena-u-potrazi-za-bjeguncem-alijom-balijagicem/

Da je Šaranović filmski autor koji obećava vidjelo se već kad je snimio onaj sa škodama. E, znam, ali hajd ti snimi bolji film o škodi. U svakom slučaju, bio je to ubjedljiv debi. Nije to baš bio Speilbergov „Duel“ –  to najbolji film sa kolima ikad – ali vala nije bio grđi od Bajićevog „Crnog bombardera“.

Ovaj novi uradak, akcioni, opravdao je sva očekivanja. Nema šuplje priče. Šaranović ne davi kao Cimino u „Lovcu na jelene“, filmu u kojem se De Niro ubije na kraju, a gledaoci, od dosade, odmah na početku. Šaranović je toniskotovac – odmah kreće radnja.

Snage bezbjednosti pretražuju teren. Nije nam jasno koga i gdje traže, ali je njihova odlučnost i kompetencija napobitna. Nekoliko kadrova pretrage, pa slijedi upotreba fotografije: da se razbije ritam. Kapirate: dugi dani koji se svi pretvaraju u jedan trenutak, kao da se vrijeme zamrzne.

Slijedi potraga kroz šumu. Onda polijeće helikopter. Enter specijalni efekti: helikopter sklizne niz ekran, kao Neo iz Matrixa. Trenutak je to u kojem postaje razvidno da Šaranović nije žanrovski purista: njegov film jeste svojevrsna enciklopedija holivudskog ratnog filma, ali mu to ne smeta da interpolira i reference na ostvarenja iz drugih filmskih žanrova.

Helikopter nadlijeće crnogorske planinske vrhove. Doline i šume pod njima, a time i bjegunca, skriva gusta magla. Potraga će biti teška i neizvjesna.

Onda idu kadrovi koji prikazuju kakvim sve sofisticiranim čudima tehnike Šaranović traži Balijagića. Kako se, pored ovako profesionalne i nabudžene potrage, taj čovjek još uvijek krije – to ne da ne zna MUP, nego ni sam Balijagić.

Kraj filma je otvoren. Nastaviće se. Pas je nešto nanjušio: bjegunac je još na slobodi, ali obruč se steže.

A sad dosta zajebancije. Ovo je, što bi rekla Joke Jeremić, da iznevjeruješ.

Dakle: umjesto da uhvati ubicu, Šaranović je snimio film o njegovom hvatanju. Dok se pripadnici MUP-a i vojske smrzavaju po gudurama gdje daju sve od sebe da bjegunca uhvate, Šaranović i njegov kreativni promo-tim bave se montažom. A šta ako taj zločinac, ne daj Bože, još nekoga ubije? Ide dvojka, filmski nastavak? Hoće li biti bolja od prvog, kao Aliens od Aliena?

Dalje: snimili su film o potrazi, nakon što su od medija tražili da ne objavljuju „detalje o potrazi“.

Dalje: je li MUP u potrazi za ubicom, ili za lajkovima i šerovima?

Dalje: niste našli ubicu, ali ste našli savršen ugao za TikTok video.

Ovdje još samo fali da se MUP-u Balijagić javi na fejsbuk, da im kaže da je gledao film i da mu je baš super.

Ovo se bez gusala neće rješavati. Ovo bez Johna Carpentera neće ići. Sjećate li se scene kada država, jer je nemoćna, posjeti Snake Plisskena u zatvoru i ponude mu da, u zamjenu za slobodu, za njih obavi zadatak?

Nema šta nego da, kao u „Bjekstvu iz Njujorka“, zamole Veljovića da im uhvati tog Balijagića.

ANDREJ NIKOLAIDIS: Pjesme izgubljenog svijeta

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Popularno